Κέικ με Κολοκυθάκι και Χαρούπι

Συνταγές

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Ο «Μαύρος Χρυσός» όπως συνηθίζεται να τον αποκαλούμε, τι οφέλη μπορεί να έχει όταν το εντάξουμε στη διατροφή μας;

Το χαρούπι λοιπόν, διατροφικά έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Επίσης είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών βοηθώντας έτσι τον οργανισμό να εξουδετερώσει τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται και έχει σημαντική περιεκτικότητα ασβεστίου που βοηθά στην καλή υγεία των οστών. Είναι μια καλή επιλογή για άτομα που ακολουθούν διατροφή χαμηλή σε νάτριο αφού η περιεκτικότητα του είναι χαμηλή αλλά και για άτομα με κοιλιοκάκη αφού δεν περιέχει γλουτένη.

Tip: Λόγω της φυσικής γλυκιάς γεύσης που έχει δεν χρειάζεται να προσθέσετε ζάχαρη ή άλλα γλυκαντικά όταν το χρησιμοποιείται σε συνταγές. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως μια εναλλακτική λύση αντί για κακάο ή σοκολάτα.

Κολοκυθάκι – τι οφέλη έχουμε από την κατανάλωση του;

Το κολοκυθάκι έχει υψηλά επίπεδα βιταμίνης A, C και είναι πλούσιο σε ασβέστιο και φυτικές ίνες. Επίσης είναι αντιοξειδωτικό, είναι κατάλληλο για διαβητικούς και μπορεί να διατηρήσει χαμηλή την Αρτηριακή Πίεση και τη Χοληστερόλη.

Αλεύρι Ντίνκελ

Ντίνκελ είναι ένα είδος σιταριού πιο εύπεπτο με υψηλή περιεκτικότητα σε Φυτικές Ίνες και υδατοδιαλυτές βιταμίνες. Επίσης περιέχει σημαντικά ποσοστά σιδήρου, μαγνησίου, ψευδαργύρου και καλών λιπαρών. Η περιεκτικότητα του σε πρωτεΐνη είναι από 10 έως 25% μεγαλύτερη σε σύγκριση με τα υπόλοιπα είδη σιταριού. Θερμιδικά αλλά και η περιεκτικότητα του σε γλουτένη είναι περίπου το ίδιο με τα υπόλοιπα σιτηρά.

Tip για το κέικ:

Κάποιες αντικαταστάσεις που θα μπορούσατε να κάνετε όσο αφορά σε θέμα γεύσης ή προτίμησης θα μπορούσατε να αντικαταστήσετε το λάδι καρύδας με ελαιόλαδο (εάν δεν προτιμάτε τη γεύση της καρύδας) και τη ζάχαρη με μέλι ή σιρόπι αυάγης.

Τέλος για μια νηστήσιμη επιλογή του συγκεκριμένου κέικ θα μπορούσατε να κάνετε τις πιο κάτω αντικαταστάσεις:

  • Αντί για ζωικό γάλα θα μπορούσατε να επιλέξετε κάποιο φυτικό γάλα όπως αμυγδάλου, καρύδας, βρώμης ή σόγιας (χωρίς επιπρόσθετη ζάχαρη)
  • Αντί για αυγό θα μπορούσατε να το αντικαταστήσετε με 1 κ.γλ. σπόρους chia ή λιναρόσπορο ανακατεμένα με 1 κ.γλ νερό.

Καλή επιτυχία λοιπόν και καλή απόλαυση!!

Πηγή: mednutrition.gr